Quattro šešėlyje Audi Coupe GT. Pažintis su modeliu

1980 metų Kovo 3-iają, Ženevos automobilių parodoje pirmą kartą buvo pristatytas modernus, modifikuotas ir tuo pačiu metu tapęs legenda „Audi Coupe Quattro“. 


Giorgetto Giugiaro, suprojektavęs kelis anksčiau vadinamus legendomis De Lorian modelius („Atgal į ateitį!“), sukūrė šio vokiško „žiedų valdovo“ dizainą, kuris šiek tiek sutampa su jo praeitais darbais. 



Prieš beveik tris dešimtmečius „Volkswagen Audi group“ pradėjo serijinę gamybą legendinės „Audi coupe Quattro“ („UR-Quattro“). Nepaisant to, kad apie Audi kupė yra kalbama nedaug, šis automobilis, būdamas bet kokios būsenos, vis tiek lieka populiarus rinkoje. Jei įsimintino kėbulo dizainu automobilis „Audi UR-Quattro“ yra beveik neišpildoma daugumos svajonė, tai įprastas „Audi coupe“ vis dar neretai sutinkamas ne tik užmiesčiuose, garažuose, bet ir didmiesčių keliuose.

Nuo 1980 metų rugsėjo iki 1988 metų rugsėjo (paskutinis mėnesis Coupe Type 85 gamybos) į rinką buvo išleisti 174 687 tokie automobiliai. Vėliau Quattro (Typ 85)  į „Audi Coupe“ buvo įrengta kaip papildoma opcija. Per šio modelio gamybos laikotarpį, nuo 1984 metų pabaigos iki 1988 metų, per viso pasaulio prekybinius agentus buvo parduoti tik 8000 tokio modelio automobiliai. Todėl Audi kupė vis dar yra aptinkamas keliuose. 

Audi Coupe automobilio modifikacija į Audi Coupe GT

1980 metais buvo pristatytas rinkai dviduris Audi kupė su 85 tipo kėbulu ir jos sportinė modifikacija – Audi Quattro. 

Type 85 reiškė bendrą automobilio platformą, kuri buvo identiška abiem kupė: su priekiniais varomaisiais ratais ir su visa keturių varomųjų ratų sistema (o nuo 1985 metų ir Audi 90). 

Automobilių Audi Coupe ir Audi Coupe GT išvaizda aiškiai skyrėsi:

  • Pradinė kupė neturėjo tokių išpūstų sparnų ir arkų, kaip Quattro sportinis modelis. Turėjo tik panašią apatinę platformą ir vienodus kėbulo bruožus. 
  • Priekinis spoileris buvo žemas, arba jo apskritai nebuvo.
  •  Buferiai turėjo supaprastintą konfiguraciją, tarp kitko, priekiniame buferyje nebuvo priešrūkinių žibintų.
  • Skyrėsi diskai ir padangos (R13/R14 – pradinėje kupė, R15 – Quattro).




Audi Coupe Type 85


Beje, pradinėje kupė (su 1,6 l.) buvo nudažyti kėbulo spalva centriniai kėbulo statramsčiai tarp šoninio ir galinio stiklo ir durų, taip pat, 13 colių plieniniai ratai atrodė gal truputį kukliau. 


Ankstesnis Audi Coupe  su mažiau nei 1,9 litro varikliu. 


„Audi Coupe“ variklių montavimas: 

1,9 litro karbiuratoriaus vidinis 5 cilindrų variklis (šifras WN (10/1980-07/1983);

2,0 litro – (šifras HP (08/1983-07/1986 – tik Šveicarijos ir Švedijos rinkoje)/ JS (08/1983-07/1986) / SK (02/1986-07/1986)),

2,1 – (KE (08/1981-07/1984) / KL (08/1982-07/1984 — tik Šveicarijos ir Švedijos rinkoje)/ KM (08/1982-07/1983 — tik Japonijoje) / WE (04/1981-07/1982 — tik Japonijoje, 08/1981-07/1982 — tik Švedijoje), 

2,2 – (HY (08/1984-07/1988 —  tik Šveicarijos ir Švedijos rinkoje) / JT (08/1985-12/1987) / КV (08/1984-09/1988 — visose rinkose, išskyrūs Švedija ir Šveicarija, 08/1987-07/1988 — tik Švedijos ir Švecarijos rinkoje) /  KX (01/1985-07/1988))


Ir galiausiai:
2,3 litro injekcinio įpurškimo variklio sistema  (šifras NG (08/1986-09/1988)

Kėbulas su 1,6 litro varikliu buvo vienintelis ,,Coupe” gamyboje, kuriame nebuvo įrengtas galinis spoileris. Pradinių kupė važiuoklė iš pradžių buvo tik priekinė, o pavarų dėžė galėjo būti 5-ių greičių mechaninė (su mažesnio tūrio varikliais – 4-ių), arba 4-ių diapazonų ,,automatas”. Priekiniai stabdžiai buvo diskiniai, iš galo – būgninio tipo. 

Taigi – GT. Iššifravus reikštų Gran Turismo – sportinių automobilių klasė. Pirmą kartą priekiniais ratais varoma Coupe skirta  tiek Europietiškai tiek Didžiosios Britanijos rinkai, kurios gamyba prasidėjo nuo 1980 metų, būtent su 5 cilindrų karbiuratoriniu 1,9 litro varikliu (115 AG/85 Kw) (nuo 1981 m. – 2,1 litro – JAV, Japonijai ir Švedijai) ir buvo vadinama ,,Audi Coupe GT”. Per visą gamybos laikotarpį “Coupe GT” išsiskirė 5 cilindrų varikliu. Kupė, kurių variklio tūris buvo mažesnis nei 1,9 litro, dažniausiai turėjo mažesnį standartinių ir papildomų įrenginių sąrašą, todėl buvo vadinami Audi Coupe GL. 

Automobilio GT ženkliukas (en. ID plate) ant Europietiškos rinkos automobilių buvo pritvirtintas dešinėje pusėje prie bagažinės, Amerikietiškos rinkos automobiliai tokį ženkliuką turėjo iš kairės, iš karto po užrašu ,,Audi” 



  JAV rinkai skirta Audi Coupe GT (Audi GT) 

Verta pastebėti, kad pirmojo paleidimo ,,Audi Coupe GT" (1980-1981 m.) ant bagažinės dangčio turėjo automobilio modelį identifikuojančius ženkliukus, kurie buvo skirti Europietiškai rinkai: ,,Audi C" - iš kairės, ,,GT 5S" - iš dešinės. 


  ,,Audi Coupe GT" 1980-1981 m.

Nuo 1982 metų, Europietiškai rinkai šis automobilis žymimas kitaip: ,,Audi" - iš kairės, ,,GT" - iš dešinės. 



  ,,Audi Coupe GT " 1982

Europoje automobilis buvo žinomas kaip ,,Audi Coupe GT", JAV - ,,Audi GT".

  • Automobilyje buvo įmontuota standartinės komplektacijos mechaninė 5-ių greičių pavarų dežė. Automatinė pavarų dežė buvo siūloma kaip opcija. 
  • Diskiniai stabdžiai iš priekio, iš galo - būgniniai.
  • Vairo stiprintuvas į ,,Audi GT" buvo įrengiamas kaip papildoma įranga. 
  • ,,Audi GT" ratų apimtis siekė 185/60 VR14 ant lengvo lydinio ratlankių. 
  • Automobilio važiuoklė buvo analogiška ,,Audi 80" - iš priekio ,,McPherson", iš galo - sija. 

Taip pat verta paminėti, kad automobilio kėbulas buvo pakankamai lengvas, o variklio galingumas, net su dviejų metrų karbiuratoriumi buvo pakankamas. Automobilis galėjo išsibegėti iki 100km/h per 10,3 s. (su automatine pavarų deže - per 12,5 s.), ir maksimalus gretis, kurį siekė ,,Audi Coupe GT" buvo 183 km/h (su automatine pavarų dėže - 177 km/h). 


Komentarai